Årsrapport 2011 – Bulls – Ungdomsafd. i Ganløse-Tri-Center

GTC i Ringe.jpg
Med sæsonstart i 2011 besluttede Ganløse Tri Center (GTC) at starte et målrettet ungdomsarbejde op for at få fat i unge, der ønsker at dyrke triathlon og fastholde dem i sporten ved at tilbyde et attraktivt og sjovt miljø.
Arbejdet er gået godt og vi har en ungdomsafdeling, der nu tiltrækker aktive udøvere fra et større område på Sjælland og der er plads til de meget ambitiøse, der kommer i betragtning til talentudvikling under Dansk Triathlon Forbund såvel som de almindelige motionister, der forhåbentlig får en god idræt, kammeratskab og gode motionsvaner, som de kan tage med fremover.
Sponsorstøtte i 2011
Støtten i 2011 har muliggjort en række anskaffelser og tilskud til de to store træningssamlinger vi har haft, så deltagerbetalingen har kunnet holdes nede. Vi har fået sponseret to havkajakker af henholdsvis Lions i Ganløse og Tuborgfondet. Kajakkerne er et væsentligt sikkerhedsudstyr i forbindelse med åbent vands svømning, der jo er én af de tre discipliner i triathlon.
Sponsorstøtten har også gjort det muligt at købe en større pavillon, som er et godt samlingssted til
stævner. Der er også anskaffet fem våddragter, som udlånes til nye ungdomsatleter den første sæson, da det er dyrt både at anskaffe cykel og våddragt.
Træningssamlinger2011-Tri på Agersø.jpg
Sæsonens to træningssamlinger blev afholdt med stor succes og en beskeden egenbetaling per deltager. Første træningssamling afholdtes den 1. – 2. april i Slagslunde med deltagelse og overnatning af 22 unge. Der var både orienteringsløb, cirkeltræning, cykeltræning og svømmetræning samt foredrag, spisning, sjov og overnatning på Slagslunde skole.
Anden træningssamling fandt sted 26. – 28. august på Agersø. Her var der fokus på åbent vands svømning, løb, cykling og masser af socialt samvær. Overnatningen foregik i telte på øens camping med en ordentlig gang torden og regn den første nat!
Ugentlige træningstilbud i sommersæsonen
I sæsonen fra april til september er der en bred vifte af ugentlige træningstilbud, som man kan deltage i efter lyst og mulighed. Ugeskemaet så ud som følger:
Mandag: Cykeltræning kl. 18:30
Tirsdag og torsdag: Svømning om aftenen
Onsdag: Løb kl. 18:00 med efterfølgende åbent vand svømning i Bastrup sø
Søndag: Mountain Bike træning kl. 10:00 (også i vintersæsonen)
Egenindsats
De unge atleter har med deres energi og glæde været et frisk pust i klubben, hvor de villigt har givet en hånd med ved stævner og andre aktiviteter.
Ved omdeling af brochurer, arbejde ved Ganløse kræmmermarked og salg af is ved stævnet Tri På Tyren har de også bidraget til at generere indtægter som har muliggjort opstarten af GTC Bulls.
Stævner i 2011 med deltagelse fra GTC Bulls
30. oktober: Gribben MTB
Vinter: SRAM Cross duathlon cup på 5 konkurrencer
Opsummerende:
I sit første år er GTC Bulls kommet flyvende fra start: Vi håbede oprindeligt på at kunne samle måske 10 unge; men har nu haft ca. 30 unge indenom for at prøve triathlon, og der kommer stadig nye til. Det at gennemføre en triathlon konkurrence er en sejr for alle der gennemfører.
Nogle har:
overvundet deres angst for at svømme i åbentvand,
tabt 10 kg,
har vundet medaljer til DM
Alle har:
fået masser af motion
haft et super socialt samvær omkring sport sammen med andre unge
bidraget til opbygningen via aktivt arbejde i klubben
Med hjælp fra Dansk Triathlon Forbund og sponsorer plus en stor mængde frivilligt arbejde er det i 2011 lykkedes os at etablere GTC Bulls som en aktiv og attraktiv ungdomsafdeling. Planerne for det kommende år er ved at tage form nu, og der er ingen tvivl om at GTC Bulls er kommet for at blive.
Vi vil her ved årets udgang gerne takke alle som for støttet ungdoms arbejdet i GTC Bulls!

Dette indlæg blev udgivet i Ikke kategoriseret. Bogmærk permalinket.